- PROVOET COVID-19 PROTOCOL

Stappenplan Protocol Provoet COVID-19 voor de klant

A. afspraken inplannen

1. is er sprake van hoesten, keelpijn, niezen en/of verkoudheid?

2. Is er sprake van benauwdheid of longontsteking?

3. is er sprake van koorts?

4. bent u in contact geweest met iemand die Covid-19 heeft (gehad)?

5. bent u korter dan 2 weken genezen van Covid-19?

6. hebben eventuele huisgenoten deze klachten?

Wilt u een afspraak inplannen? Voorafgaand aan elke afspraak verzoek ik u eerlijk te zijn over bovenstaande vragen. Helaas zal ik geen behandeling uitvoeren als er wel van bovenstaande sprake is. Bij bovengenoemde verschijnselen zal ik genoodzaakt zijn om de client huiswaarts te sturen. Als behandelaar ben ik verplicht om mezelf te beschermen, ook omdat ik met meer (kwetsbare) clienten in aanraking kom. Ik hoop op uw begrip.

 

B. aangepaste behandeling in de praktijk

1. Bij binnenkomst de jas allereerst verplicht ophangen in de gang aan de kapstok.

2. U bent verplicht bij u te hebben: een mondmasker of uw sjaal die om uw mond kan.

3. U mag binnen deze COVID-19 periode als beste uw eigen grootste strandlaken meenemen om op de behandelstoel te zitten.

4. Betaling gebeurt vooraf en uw handen worden gedesinfecteerd voordat u plaats neemt.

5. U krijgt een servet, niet hoesten in ellebogen maar in deze zakdoek. Bij vertrek gaat dit in de ton.

De behandelingen en afhandeling zijn verder zoveel als mogelijk aangepast aan het COVID-19 Protocol van Provoet en Anbos. En vergeet vooral niet gewoon te relaxen tijdens de behandeling, voel je op je gemak.

C. communicatie beperken

Volgens de protocol van Provoet ben ik genoodzaakt om mijn mondkap constant aan te blijven houden. De behandeling zal eventueel korter zijn, maar efficient blijven. Het is voor ons beiden het beste om binnen deze tijd gesprekken te minderen. U kunt gerust  op uw mobiel bezig zijn als u voor voelt. Tegelijkertijd kunt u ook ontspannen terwijl u wordt behandeld.

 

D. prijsverhoging

Wij behandelaars hebben momenteel veel hogere inkoopkosten (desinfectie en beschermingsmiddelen, mondkapjes etc.)  en langere ontsmettingsduur per klant. Ik heb geprobeerd om de prijsverhoging zo laag mogelijk te houden.